Bylinkové máslo


Dny se prodlužují. Noci se krátí. Teploty už se drží nad nulou a já budu tiše doufat, že to tak i zůstane! Jako správná kuchařka chci mít totiž vždy po ruce hromadu čerstvých bylinek. Tak jsem zasadila, co se dalo - bazalku, mátu, meduňku, rozmarýn, tymián, pažitku, koriandr a další. Jako bonus jedlé květy do salátů a hrášek na chuť. Těším se z toho, jak to pěkně roste. Ale přece jen jsem to nevydržela a ještě než to všechno vyroste, jsem zaplnila balkón i bylinkami z krámu, které jsem si doma přesadila, a které mě budou zásobovat, než vyrostou ty malé.





Když už máte ty bylinky, a třeba se s nimi bojíte ještě vařit jako moje máma, která je jen zalévá a kochá se s nimi, není nic jednoduššího, než si udělat bylinkové máslo. Nejenže je strašně variabilní, ale domácí je mnohem chutnější a levnější než kupované. Tentokrát jsem ho připravila takto:


Inspirace: Co dům dal


Ingredience:

  • 1 máslo 250g
  • čerstvé bylinky (hrst pažitky, snítka rozmarýnu, hrst bazalky)
  • česnek
  • sůl a pepř
  • sušené provensálské koření

Postup:

  1. Vyndejte máslo z lednice a rozkrájejte na kostky a nechte v misce povolit.
  2. Nasekejte bylinky a přihoďte k máslu. (Já nebyla doma, tak jsem sehnala jen tyto 3 a doplnila sušenou směsí, jinak se dají přidat jakékoliv bylinky)
  3. Kdo máte rád, můžete přidat prolisovaný česnek.
  4. Osolte, opepřete a namelte trochu provensálského koření.
  5. Vše dobře promíchejte a popřípadě dochuťte. (Dá se umixovat i ve food-procesoru)
  6. Hmotu setřete stěrkou na potravinářskou fólii doprostřed a zabalte do válečku. Upevníte to tak, že chytnete kraje fólie a budete s nimi jezdit buď od sebe nebo k sobě.
  7. Necháte alespoň 2 hodiny chladit.

Bylinkové máslo si můžete namazat jen tak na pečivo, položit kousek na steak, dát do hamburgerů nebo třeba pod kůži pečeného kuřete ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat