Náš okurkový salát


Možná se zdá být zbytečné dávat sem banální recept na okurkový salát. Je to ale jedno z jídel, které mě maminka naučila a nechala připravovat už když jsem byla hodně malá. Dělali jsme ho každou neděli k obědu. Potom se ve mě něco zvrtlo a nic s octem jsem strašně dlouho nejedla, a doma se také přestal dělat. Tak se stalo, že jsem okurkový salát neměla několik let. Úplně jsem na něj zapomněla. Dnes se k němu ráda vracím. Je jednoduchý, rychlý a levný a odlehčí každé jídlo.

Inspirace: Co dům dal


Ingredience:

  • okurka nebo spíš dvě okurky ;)
  • sůl
  • ocet
  • cukr
  • pepř a česnek dle chuti

Postup:

  1. Nastrouháme okurku a osolíme ji, aby se tzv. vyplakala. Tak pustí šťávu.
  2. Mezitím v půllitru smícháme 3 lžíce cukru, 3 lžíce octa a půl litru vody.
  3. Až se okurka vypláče, zalijeme ji octovou vodou a promícháme.
  4. Dle libosti se může i opepřit a přidat prolisovaný stroužek česneku.

Žádné komentáře:

Okomentovat