Vietnamská ledová káva



Tak jsem si v těchto vedrech nemohla nevzpomenout na vietnamskou ledovou kávu, obzvlášť, když jsem ještě našla zásoby kafe z Vietnamu ve spíži. Je docela jiná než káva, na kterou jsme zvyklí, ale v kombinaci se slazeným kondenzovaným mlékem a ledem, je to celkem osvěžující a nakopávací záležitost! Můžete ji pít ale i teplou a bez mléka! Jistě seženete u svého Vietnamce nebo v Sapě ;)

Tuhle kávu dovezli do Vietnamu francouzští kolonisté v 19. století. Vietnam se stal brzy velkým vývozcem, díky plantážím v centrálních vysočinách. Tato káva byla ale mnohem horší kvality, dnes už je to lepší ;) No a jelikož se špatně shánělo čerstvé mléko, tak Frantíci i Vietnamci začali používat mléko kondenzované a slazené. To má delší trvanlivost. Důležitou věcičkou při přípravě kávy je překapávač. My jsme ho dostali jako přibalený dárek ke kávě a je celý z hliníku, ale existují i kvalitnější typy. Otázka je, jestli lepší.

Ingredience na 1 kávu:

  • 2 lžičky vietnamské kávy 
  • 1 lžíce kondenzovaného slazeného mléka (Salko, Jesenka)
  • vroucí voda
  • led
  • vietnamský překapávač/filtr

Postup:

  1. Vezměte si hrnek a položte na něj překapávač. Do překapávače dejte požadované množství kávy, já mám ráda 2 lžičky. Lehce přimáčkněte druhým filtrem a zalejte vodou. Nechte překapat - chvíli to trvá. Já osobně kávu přelévám 2x, abych měla víc tekutiny.
  2. Káva se ve Vietnamu vždy podávala ve skle. Takže na dno skleničky dejte asi lžíci salka, zasypte ledem a přelijte přefiltrovanou kávou.
  3. Promíchejte! Ólalá ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat